Project work in the Esp classroom.
Abstract
Project work, which has been known since the 1920s, is increasingly gaining popularity among educators due to the technological advances that enable both teachers and learners to use the web-based learning in the classroom to the full extent. Moreover, project work is known to be used as a multi-purpose tool for enhancing learners’ motivation, developing their creativity, critical thinking skills, communication skills (including self-presentation skills), social competency (the ability to take responsibility and partake in decision making), research competency (the ability to analyze and synthesize information, to apply the acquired knowledge in practice as well as to generate new ideas) etc. As such, there is much need for educators to widely implement this educational technology in the ESP classroom and develop a project work methodology.References
Єрмаков І.Г. Метод проектів у контексті життєвих результатів діяльності учнів / І.Г. Єрмаков, С.М. Шевцова // Проектна діяльність у ліцеї: компетентнісний потенціал, теорія і практика: Науково-методичний посібник / За редакцією С. М. Шевцової, І. Г. Єрмакова, О. В. Батечко, В. О. Жадька. - К.: Департамент, 2008. - 520 с.
Кларин М.В. Технологии обучения: идеал и реальность / М. В. Кларин. - Рига: Эксперимент, 1999. - 180 с.
Коберник О.М. Інноваційні педагогічні технології у трудовому навчанні. Навчально-методичний посібник / Коберник О.М. - Тернопіль- Умань, 2007. - 208 с.
Сисоєва С.О. Особистісно-орієнтовані педагогічні технології: метод проектів / С.О. Сисоєва // Неперервна професійна освіта: теорія і методика: Наук.-метод. журнал. - К., 2002. - Вип. 1(5). - 230 с.
Супрун Т.В. Планування проектно-тематичної діяльності у початковій школі // Проектна діяльність у ліцеї: компетентнісний потенціал, теорія і практика: наук.-метод. посібник / за ред. С.М. Шевцової, І.Г. Єрмакова, О.В. Батечко, В.О. Жадька. - К.: Департамент, 2008. - 520 с.